De auto’s staan nu nog onder het viaduct. Stoffig maar
droog. Begin 2015 gaan de treinen
ondergronds en kan het viaduct worden afgebroken. Daarvoor is nog een klein
probleempje op te lossen: waar blijven die auto’s in de periode waarin er een
ondergrondse parkeergarage wordt gebouwd? Dat is nu nog een verrassing.
Maar dan. Er zou
plaats komen voor 450 auto’s in een nieuwe parkeergarage op de plek van het
viaduct. Maar ach, waarom niet gelijk voor 650 auto’s? Dan hoeft de geplande
garage voor het stadskantoor niet en kunnen bezoekers van de binnenstad er ook
mooi in terecht. Iedereen die naar het stadskantoor wil of naar het station,
gaat maar mooi met het openbaar vervoer, de fiets of de benenwagen. Goed voor
het milieu.
Maar die grote parkeergarage krijgt maar één in- en uitgang.
Zo ver mogelijk van het stadskantoor annex station, dicht bij de laatste huizen
van de Spoorsingel/Ruys de Beerenbrouckplein.
In plaats van het geluid van de treinen op het viaduct krijgen de
bewoners daar nu het stop/go van in- en uitparkerende auto’s. Die maken niet
alleen geluid, maar produceren ook uitlaatgassen. Een nieuw bestemmingsplan zou
dat alles mogelijk moeten maken.
Maar dat bestemmingsplan is er nog niet. En als het aan de
buurtbewoners ligt komt het er ook niet.
IJverig zijn zij bezig geweest hun ‘zienswijze’ op te stellen en het nieuwe
College en de gemeenteraad van Delft daarvan te overtuigen. Als de gemeente hen
niet tegemoet komt, komen de bezwaarschriften, dreigt het uitstel en dat kan
lang duren. De gemeente zou er goed aan doen het te houden bij het oude
bestemmingsplan voor ‘slechts’ 450 auto’s. Goedkoper en op tijd klaar. Wie wil dat nou niet? In de komende tijd gaan
we zien wie er aan het langste eind trekt. Benieuwd wat het wordt.
guwie
geplaatst 1 juni 2014
Geen opmerkingen:
Een reactie posten