vrijdag 16 augustus 2013

Hekwerk

Lange hekken zonder doorsteek langs het tunneltrace 
De oostelijke buis van de spoortunnel is af.  Een imposant bouwwerk waar we bovengronds al niets meer van zien. In een paar dagen is de trambaan verlegd en nu ligt die op het dak van de tunnel. Het mooie voor de bewoners was dat het stukje bij beetje ging. Af en toe was er een doorgang afgesloten, tijdelijk, er gebeurde het een en ander, en dan schoven de toegangen tot de binnenstad weer op.

Maar nu de verrassing. De westbuis waarmee pas in 2015  zou worden begonnen, wordt nu al aangelegd. In ieder geval voor zover het viaduct niet in de weg ligt. Mooi zo’n versnelling.  Uit efficiency-  dus vermoedelijk kostenoverwegingen wordt nu vanaf de Ruys de Beerenbrouck/Kampvelddriehoek tot aan het Hoogheemraadschap het hele werk in één keer uitgevoerd. Met als gevolg een afsluiting zowel aan de Spoorsingelzijde als aan de stadkant.  Lange hekken maken het onmogelijk door te steken naar de stad en omgekeerd. Voor fietsers en automobilisten is dat nauwelijks een probleem. Die zijn mobiel genoeg en rijden wel even om. Maar voor de veel minder mobiele voetganger is het hek een behoorlijk obstakel. Deze voetganger stuit op een ondoordringbare muur.


Zou de gemeente Delft hiermee akkoord zijn gegaan? Of heeft men alleen aan het rijdend verkeer gedacht?  Wat met de oostbuis lukte, zou ook met de westbuis moeten kunnen. Ruim twee jaar achter die hekken zitten is, zeker voor ouderen (die moeten toch bewegen?) en hen die slecht ter been zijn, een onoverzienbare straf. Dat het beter kan hebben we gezien.

guwie



geplaatst 16 augustus 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten