dinsdag 2 november 2010

De scheur



De flinke scheur in het pleisterwerk - het brokkelt, maar valt er nog net niet af -  is toch nieuw? Schuldbewust realiseer ik me dat ik eerder achter de gordijnen had moeten stofzuigen. Had ik sneller in actie kunnen komen.

Voor de start van de werkzaamheden zijn alle huizen opgenomen. Nauwkeurig is beschreven wat de staat van onderhoud is. Waar is het huis verzakt,  in welke kamer zit er een diepe scheur, sluit het bovenraam nu al niet goed?  Allemaal netjes genoteerd en op de foto gezet. Een waardevol document dat in de kluis bij de notaris ligt.  En een kopie bij de bewoner. 

In die documenten is niets over mijn scheur terug te vinden. Geen geschreven vermelding en, toeval of niet, op het fotoschijfje ontbreekt juist die ene foto.  Dat wordt lastig klagen en claimen bij de verzekeraar. 
Het Schadeloket van SpoorzoneDelft,  waar de klacht is ingediend, heeft hem doorgestuurd. Nee, ze vervolgen ingediende klachten niet. Ik moet bij de CrommeLijn zijn. Maar die graven, storten beton en leggen het spoor aan. Klachtbehandeling is natuurlijk niet hun primaire proces. Het is nu een half jaar later.  Wedstrijdje: eerst de tunnel klaar of eerst mijn scheur gerepareerd?

guwie






geplaatst 2 november 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten